10 Şubat 2018 Cumartesi

Beşiktaş Sahaf Festivali*

Beşiktaş Sahaf Festivali
Son anda aklıma gelen ve hemen ardından arkadaşıma hadi buraya da bir gidelim dediğim, bu sene ilki gerçekleşen Beşiktaş Sahaf Festivali'ndeydim bugün. Kimisinin şu zamanda baskısı olmadığı nadide eserleri incelerken, bir yandan eski yıllara ait plakların çalıp size eşlik ettiği hoş bir ortamda vakit geçiriyorsunuz. Şimdilerde baskısı olmayan kitaplar olduğu gibi güncel kitaplara da ulaşmak mümkün. Aynı zamanda eski plaklar, kasetler, fotoğraflar, dergiler de ilgilisi için stantlarda yerini almış durumda. 
Ancak dediğim gibi son ana kaldı ve bu yazıyı yarına bırakmadan paylaşmak istedim. Çünkü festival 3 Şubat'ta başladı ve 11 Şubat'ta sona erecek. Beşiktaş Deniz Müzesi fuaye salonunda 10:00-20:30 saatleri arasında ziyaret edilebilir. İlki düzenlendiği için ücretsizdi aynı zamanda. İstanbul içerisindeyseniz hala bu ortamda bulunma şansınız var. Kitap, dergi, plak, kaset herhangi birini almayacak olsanız bile oranın havasını alıyor olmak bile size iyi gelecektir. 

Sizin gibi düşünen, sizi anlayan insanların arasında olmak mutluluk veriyor. Kitapları incelerken müdahale edeniniz yok, en sevdiğim nokta burasıydı. Dilediğiniz gibi inceliyor, bakıyor, seçiyorsunuz. Bir kitapçıda ise böyle bir ortam yakalamak bazen çok zor oluyor. ''Nasıl bir kitap bakmıştınız?'' ''Ne tür bir şey arıyorsunuz?'' gibi sorularla, olan kitap alma istediğiniz de kaçabiliyor. Fuaye alanında iki saat kadar bir süreyi kitapları incelemekle geçirmiş olsam da, daha fazla vaktim olsa hayır demezdim. 


Bizim gibi gençlerin yanı sıra, belki de yaşları yetmişlere seksenlere varan insanlar da vardı. Aynı nokta da bulunabileceğimiz kimi yerlerden biri oluyor sahaf festivalleri ki ben ilk kez katılıyorum böyle bir festivale ve oldukça keyif aldım. 

Senenin ilk okuduğum kitabı Şeker Portakalı'ydı. Can Yayınlarının şimdi ki baskılarında kullandıkları kapakların dışında, bu baskıları ben daha çok beğeniyorum. Serinin diğer kitaplarını yine bir sahaftan eski baskı olarak almıştım ama Şeker Portakalı'nın eski baskını bulamamak beni üzmüştü. Bugün bu baskıya denk gelip almamak olmazdı, günün şanslısı Şeker Portakalı'ydı. 

Fotoğraf karesinin içerinde ki fotoğraf kareleri de yine festivalden aldıklarım. Bir kutu dolusu yıllar öncesine ait böyle fotoğraflar vardı. İçerisinde seçtiklerim bunlar oldu... Fotoğraf konusuna da ayrı bir ilgim vardır.


Olur da gitme şansınız olursa yorumlarda gittiğinize dair, ortam ile ilgili olarak da fikirlerinizi paylaşabilirsiniz. Umarım gidip görme şansınız olur.

Keyfiniz bol olsun.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)