8 Ağustos 2014 Cuma

#okuduklarım9: Aylak Adam/Yusuf Atılgan


Aylak Adam; Atılgan'ın kendine özgü üslubuyla ustalıkla dile getirilmiş bir roman. Okuyucularının gözdesi bu kitap bende de birçok iz bıraktı. Uzun zamandır okumak istiyordum Aylak Adam kitabını. Okudum ve hayal kırıklığıyla sonuçlanmamış olmasına çok sevindim. :) Çünkü çoğu kitabı büyük beklentilerle okuyup, sonra istediğini bulamamak çok kötü bir his oluyor. Neyse ki bu kitapta böyle bir şeyle karşı karşıya kalmadım.

Ama şunu belirtmeliyim ki, kitabın ilk 30 sayfasında insanın kafası gerçekten karışıyor. Okudukça kafanızda ki taşlar yerine oturmaya başlıyor. Sonra zaten kitap sizi içine bir aldı mı, elinizden bırakmak istemiyorsunuz. Kitabı elime aldığım günün akşamında okuyup bitirdim ben :)


Kitapta çok ilginç bir kişilik olan Aylak Adam(C.)'ın dört mevsim boyunca yaşadıkları, yalnızlıkları, aşkları ve düşünceleri anlatılmış. Yusuf Atılgan yalnız bir karakter yaratıp, onu anlatmayı çok iyi başarıyor. Diğer bir kitabı olan Anayurt Oteli'nde de yalnız bir adamı dile getirmişti. Yalnızlık duygusunu tatmak isteyen herkes, Yusuf Atılgan'ın bu kitabına da sıkı sıkıya sarılsın diyorum!


Eğer bir kitap, yazarının yaşamından bir şeyler taşıyorsa, Yusuf Atılgan sanırım çok yalnız bir insandı. Yoksa ki bu kadar dokunaklı olarak yalnızlık duygusunu anlatmak çok zor bir iş.

Aylak Adam kitabı ilk basıldığından bu yana, yani 50 yıldır okurlarının ilgisini epeyce çekmiş durumda. Bu bence gerçekten çok büyük bir başarı ve Yusuf Atılgan'ın ne kadar başarılı bir olduğunun kanıtlayıcısı.

Şimdi ben söyleyeyim de sonra söylemedi demeyin :) Bu kitabı hala okumadıysanız, alın okuyun. Aylak Adam'ın zor ve yalnız yaşamına bir adım atın. Hatta bu kitap hediye bile edilebilecek bir kitap. Okuduysanız da başkaları için alın hediye edin. Onlar da okusun. :)

Neyse bir başka kitap yorumunda görüşünceye dek hoşçakalın...
Sevgiler! :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)