17 Mayıs 2014 Cumartesi

#okuduklarım1: Senden Önce Ben/Jojo Moyes

   Senden Önce Ben, Jojo Moyes
   Pegasus Yayınları, 480 sayfa

  Sözlerime nasıl başlasam bilemiyorum. Kitabı bitirdikten sonra yorumlayabilmek için uzun süre beklemek istedim. Üzerimden adeta tır geçmiş gibi bir etki yarattı bende bu kitap. Tamamen kurgu bir roman olmasına rağmen yaşanmış bir olayı anlatırmış gibi gerçekçi yazmış Jojo Moyes. Tekrar, tekrar söylüyorum, bir kez daha ellerine sağlık... :)
   Kitabı almadan önce ve aldıktan sonraki duygularım aynıydı aslında. Bende bir etki yaratacağını tahmin etmiştim. Fakat beni bu kadar etkileyeceğini ve uzun süre etkisinde kalacağımı hiç tahmin etmemiştim. 'Senden Önce Ben' başlığının hakkını, içerdiğiyle veriyor hakikaten.
   Kahramanımız Lou; ya da Louisa Clark (bende kitaptaki gibi Lou diye hitap ediyorum) ile birçok ortak noktada buluştuğumuzu sanıyorum. Samimi, içten, tatlı ne bileyim işte kendimi onda buldum gibi bir şey... Belki de kitaba bağlanmamın en büyük sebebi buydu ama tek bir neden bu sayılmaz.
   Lou yirmi altı yaşındadır ve bir kafede çalışmaktadır. Altı senedir çalıştığı kafede ki işini hiç beklenmedik bir an da kaybeder ve başka bir iş aramaya başlar. Fakat iş arama çalışmaları pek sonuç vermez.
   Lou ve Will'in yolları; Will bir kaza sonucu kötürüm kalmasıyla annesi Camilla'nın bakıcı aramaya başlamasıyla kesişir. Lou burada altı aylığına işe alınır. Lou bakım konusunda bilgi sahibi değildir ama Will'in fizyolojik ve tıbbi bakımını üstlenen bir hemşiresi vardır. Lou, Will'e bir anlamda motivasyon adına işe alınmıştır.


   Lou neşeli biridir ve bardağa dolu tarafından bakabilen biridir. Fakat Will her zaman aksi ve inatçıdır. Lou her ne kadar Will ile anlaşamasa da işine devam etmek zorundadır. Bu dönem sırasında Lou'nun bir de sevgilisi vardır. Zor günler geçirmektedir. Sevgilisinin de tuhaf yönleri var gerçekten...
  Anlattıklarımın dışındaki diğer detayları ve heyecanlı noktaların sizin okumanız daha iyi olacaktır ki ben burada sözlerime son vereceğim... Şunu da dile getirmeden edemeyeceğim, gözyaşlarınız bu kitabı okurken sel olacak ve sonsuza dek saklı kalacak...  
  Keyifli okumalar...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yorumlarınız benim için çok değerli ;):)